Egzamin 8-klasisty z matematyki – Wywiad z Prowadzącym

Egzamin 8-klasisty z matematyki – Wywiad z Prowadzącym

Dzisiaj rozmawiamy z Prowadzącym kurs przygotowujący do egzaminu 8-klasisty z matematykiDamianem Artyszakiem.


Indeks w Kieszeni: Cześć! Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad. Może zaczniemy od tego, jak u Ciebie zaczęła się przygoda z matematyką? Dlaczego właśnie ta dziedzina?

Damian Artyszak – To przyszło naturalnie. Nigdy nie miałem większego problemu z matematyką. W gimnazjum podjąłem decyzję, aby pójść do liceum do klasy z rozszerzoną matematyką. Potem w liceum wybrałem studia techniczne… No i tak jakoś poszło.


IwK: A Ciebie co najbardziej interesuje w matematyce?

DA – To, że jest nierozłącznym składnikiem wszystkich nauk ścisłych, ekonomicznych, społecznych… Każda dziedzina nauki zawiera w sobie elementy matematyki. I bardzo dobrze, bo to właśnie matematyka dostarcza odpowiednich narzędzi do rozwiązywania różnych problemów, począwszy od bardzo skomplikowanych po rzeczy codzienne.


IwK: Czy od początku miałeś konkretne plany odnośnie studiów? Wiedziałeś, na jaką uczelnię chcesz się wybrać?

DA – Jak wcześniej wspomniałem, chciałem iść na studia techniczne, więc wybrałem Politechnikę Warszawską. Jedynie wybór kierunku czekał aż do końca liceum.


IwK: Jak wiadomo, egzaminu ósmoklasisty nie da się nie zdać. Dla wielu osób jest to argumentem by nie przygotowywać się do niego z dużym zaangażowaniem. Dlaczego Twoim zdaniem jednak warto?

DA – Dobrze napisany egzamin ósmoklasisty jest konieczny, aby dostać się do dobrego liceum. To z kolei zwiększa szansę na lepszą edukację i wybór bardziej ambitnych kierunków studiów w przyszłości.


IwK: Co sądzisz o formule, jaką przyjął egzamin ósmoklasisty?

DA – Obecnie egzamin przypomina trochę „małą maturę”. To dobre podejście, bo zapewnia pewien przedsmak tego najważniejszego egzaminu w życiu, jak zwykło się określać egzamin maturalny.


IwK: Jakie błędy najczęściej popełniają osoby, które polegają wyłącznie na zajęciach szkolnych w przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty?

DA – Polegając wyłącznie na szkole bardzo ciężko jest uzyskać dobry wynik. Jeden nauczyciel na 25-30 uczniów po prostu nie da rady zaopiekować się każdym z osobna, a nauka przynosi najlepsze rezultaty, gdy zastosuje się podejście indywidualne. To niestety wymaga czasu i zaangażowania.


IwK: Co Twoim zdaniem zyskują podopieczni inicjatywy Indeksu w Kieszeni przygotowując się na kursie pod opieką Mentorów? 

DA – Co najważniejsze, to indywidualne podejście, które jest kluczowe przy nauce, w szczególności przy tematach, które sprawiają trudność. Ponadto Mentorzy stanowią skarbnicę wiedzy na temat tego jak skonstruowany jest egzamin ósmoklasisty, na co należy uważać i jak można uzyskać jak najlepszy wynik.


IwK: Wiele osób obawia się, że ciężko będzie im nauczyć się do egzaminu ósmoklasisty z matematyki korzystając z e-learningu. Dlaczego Twoim zdaniem jest to możliwe? 

DA – Przy obecnym stanie techniki e-learning niczym nie różni się od zajęć stacjonarnych. Kluczowe jest zaangażowanie, nie tylko ze strony ucznia, ale i nauczyciela. W Indeksie w Kieszeni o to drugie nie trzeba się martwić, jesteśmy zawsze do dyspozycji i pomożemy niezależnie od problemu (oczywiście jeżeli dotyczy matematyki).


IwK: Dzięki za wywiad! 
Oceń zawartość strony.
IwK - logo - miniturka - kursy maturalne i olimpijskie
Indeks w Kieszeni
kontakt@indekswkieszeni.pl