fbpx

Matura z matematyki

Informacje ogólne

Matura z matematyki to zmora większości uczniów ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej. Roger Bacon powiedział kiedyś jednak, że matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki. Właśnie na tym kursie postaramy się wspólnie przejść przez te drzwi, co pozwoli nam zrozumieć i opisać otaczający nas świat.

 

Przekonamy się, że matematyka nie taka straszna, jak ją maturzyści rysują!

matura z matematyki

Tryby nauki do matury z matematyki

Kurs stacjonarny / webinarowy

matura z matematyki 2023

Poziom podstawowy lub rozszerzony – pamiętaj, by wskazać wybór podczas zapisu!

Chcesz kompleksowo przygotować się do matury? Lubisz regularne zajęcia w grupie? Chcesz mieć ciągły kontakt z Prowadzącym? Kurs stacjonarny lub webinarowy jest wyborem właśnie dla Ciebie!

 

  • 84 godziny lekcyjne zajęć + prace domowe
  • Wybór formy kursu (stacjonarnie lub webinarowo)
  • Małe (max. 12-14 osób) grupy zajęciowe
  • Pomoc pomiędzy zajęciami – ciągła możliwość kontaktu z Prowadzącym przez dedykowaną grupę zajęciową
  • Próbne matury pod koniec kursu
  • Zgodność z nową podstawą programową
  • Materiały z zajęć zarówno w formie drukowanej jak i cyfrowej
  • Młoda i energiczna kadra Prowadzących

 

Regularność zajęć bardzo dobrze motywuje do sumiennej nauki i przekłada się na wymierne wyniki. Co roku szerokie grono naszych uczniów z całej Polski zdaje egzamin maturalny osiągając najwyższe wyniki. Zapisz się na zajęcia już DZIŚ i wspólnie z nami przygotuj się do matury!

Koszt kursu

Pełny kurs 84 godziny (matura z matematyki 2023):
Stara cena: 1199 zł
PROMOCJA FIRST MINUTE!
Nowa cena: 1099 zł (lub 3 x 379 zł)

 

Terminy zajęć (od października 2022) ogłaszamy w sierpniu. Dostępna będzie zarówno grupa stacjonarna w Warszawie jak i webinarowa dla osób z całej Polski. Już teraz można zapisać się i zarezerwować sobie miejsce, a termin i formę zajęć wybrać później.

Kurs e-learningowy

matura z matematyki 2023

Poziom podstawowy lub rozszerzony – pamiętaj, by wskazać wybór podczas zapisu!

Lubisz uczyć się indywidualnie? Jesteś spoza Warszawy? Nie odpowiadają Ci terminy kursu stacjonarnego? Jeśli tak – e-learning jest właśnie dla Ciebie!

 

  • Nowoczesna forma nauki zdalnej
  • Indywidualny mentor prowadzący kurs
  • Komplet materiałów podzielonych na moduły, a w każdym z nich: prezentacje, testy, kartkówki, skrypty, karty pracy i zadania maturalne
  • Zgodność z nową podstawą programową
  • Indywidualne podejście – nauka odbywa się na specjalnie do tego celu założonej grupie – jesteś tam TYLKO Ty oraz Prowadzący
  • Możliwość realizacji kursu zgodnie ze starym programem
  • Regularnie sprawdzane postępy
  • Ciągła możliwość kontaktu z Prowadzącym

 

Dzięki nowoczesnej formie nauki docieramy z naszymi kursami do osób z całej Polski – już dziś możesz dołączyć do grona zadowolonych uczniów i zacząć naukę! Skontaktuj się z nami i nie czekaj – do matury coraz mniej czasu!

Koszt kursu

Pełny kurs (matura z matematyki 2023):
Cena: 1099 zł
PROMOCJA DO 31.07!
Cena: 949 zł (lub 2 x 499 zł)

 

 

Pakiet 2 kursów (matura z języka angielskiego 2023 + dowolna inna matura z oferty 2023)
Cena: 1899 zł
PROMOCJA DO 31.07!
Cena: 1699 zł (lub 3 x 599 zł)
Dopłacasz tylko 750 zł!

Jak wygląda nauka e-learningowa?

1. Początek kursu.

Grupa na Facebooku.

Zakładamy specjalnie dla Ciebie indywidualną grupę na Facebooku, gdzie jesteś Ty oraz Prowadzący - tam będzie odbywać się kurs.

2. Regularna nauka.

Dopracowane moduły.

Na grupie otrzymujesz moduły - paczki materiałów z prezentacjami, skryptami, testami, kartkówkami. Z nimi pracujesz w dowolnym miejscu - w domu, w podróży, w bibliotece.

3. Ciągły kontakt.

Prowadzący do Twojej dyspozycji.

Na grupie, gdzie odbywa się kurs możesz zadawać pytania 24h na dobę 7 dni w tygodniu - Prowadzący są tam po to by zawsze Ci pomóc i rozwiać Twoje wątpliwości.

4. Kontrola postępów.

Sprawdziany, kartkówki i testy.

Twój progres w nauce jest kontrolowany wraz z każdym kolejnym modułem - służą temu wszelkie kartkówki, testy i sprawdziany które rozwiązane odsyłasz i otrzymujesz szczegółowy klucz.

5. Dopasowany materiał.

Do Twoich potrzeb i możliwości.

Celujesz w świetny wynik na maturze? A może potrzebujesz tylko usystematyzować posiadaną wiedzę? Nieważne - nasz kurs (tempo pracy i materiały oraz pomoc Prowadzącego) jest zawsze dopasowany do aktualnego stanu Twoich umiejętności i oczekiwań.

Koszt kursu

Kurs intensywny

matura z matematyki 2022

Kurs organizujemy w postaci webinariów online – zajęcia będą prowadzone przez dedykowane oprogramowanie, kursanci cały czas na żywo mają kontakt z Prowadzącym i mogą zadawać pytania. Taka forma jest przez nas sprawdzona od 2 lat i w żaden sposób nie odbiega jakością od zajęć stacjonarnych.

 

Chcesz kompleksowo przygotować się do matury lub ugruntować i powtórzyć materiał? Lubisz  naukę w niewielkich grupach? Intensywny kurs jest wyborem właśnie dla Ciebie!

 

  • 40 godzin lekcyjnych zajęć + prace domowe
  • Małe (max. 12-14 osób) grupy zajęciowe
  • 8 spotkań w weekendy – II połowa marca i kwiecień
  • Materiały z zajęć zarówno w formie drukowanej jak i cyfrowej na koniec kursu
  • Młoda i energiczna kadra Prowadzących

 

To ostatni moment na rozpoczęcie intensywnej nauki do matury. Zapisz się na zajęcia już DZIŚ i wspólnie z nami przygotuj się do matury!

Koszt kursu

40 godzin:
Stara cena: 649 zł
PROMOCJA LAST MINUTE!
Nowa cena: 579 zł (lub 2 x 299 zł)

 

Terminy zajęć
(ostatnie wolne miejsca!)


19, 20, 26, 27 marca oraz 2, 3, 9 i 10 kwietnia – godz. 9:00-13:15

Poznaj naszą młodą i doświadczoną kadrę

18

Adam Staniucha

O mnie

Mam 6-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć indywidualnym oraz grupowych dla uczniów podstawówki, licealistów oraz studentów. Z sukcesami brałem udział w wielu konkursach z matematyki oraz fizyki. Z matury rozszerzonej z matematyki osiągnąłem wynik 100% i mam nadzieję, że również Wam to się uda. Na co dzień zajmuję się analizą danych, więc cyferki to cały mój świat. Skończyłem studia na kierunku energetyka na Politechnice Warszawskiej.

Na moim kursie

Moje zajęcia skupiają się przede wszystkim na kreatywnym podejściu do problemu. Wspólnie z uczniami staram się prowadzić burzę mózgów dotyczącą sposobu rozwiązania zadania i wybierać najciekawsze z nich, aby pokazać, że dane zadanie nie ma tylko jednego sposobu dojścia do rozwiązania. Każde zadanie analizujemy i rozkładamy na części pierwsze. Oczywiście przerabiamy bardzo dużo zadań maturalnych, a ja osobiście zwracam uwagę na systematyczność. Atmosfera na zajęciach jest przyjazna i pełna humoru (uwielbiam suchary).

23

Damian Artyszak

O mnie

Korepetycji z matematyki i fizyki udzielam regularnie od ponad 5 lat. Od tego czasu miałem przyjemność pracy z dziesiątkami uczniów, zarówno z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, jak i ze studiów. Moi uczniowie zawsze osiągali stawiane przed sobą cele – poprawienie ocen, zaliczenie roku, czy dostanie się na wymarzony kierunek studiów.

Na moim kursie

Jestem związany z matematyką i fizyką z wykształcenia, z zawodu, ale przede wszystkim z zamiłowania. Staram się uzmysłowić moim uczniom, że matematyka istotnie jest królową nauk, która rządzi całym otaczającym nas światem i że można ją znaleźć w każdym aspekcie życia. Zawsze wychodzę z założenia, że w trakcie nauki niezbędne jest zaciekawienie odbiorcy tematem, wtedy nawet nauka wzorów przychodzi łatwo (dlaczego ten wzór wygląda tak, a nie inaczej? do czego mógłby mi się przydać?). Jednocześnie staram się przekazywać anegdoty i ciekawostki związane z matematyką, które umilają czas spędzany podczas nauki.

Eryk Muchorowski

Eryk Muchorowski

O mnie

Pasją do matematyki zaraziłem się na początku liceum. Nie pojawiła się ona jednak znikąd – trafiłem tam na nauczyciela, który potrafił pokazać jej naprawdę ciekawe oblicze. To właśnie spowodowało, że jej nauka stanowiła dla mnie przyjemność, a sama matura okazała się tylko formalnością (100% z części rozszerzonej), dzięki której mogłem swobodnie decydować o wyborze kierunku studiów. Moimi pasjami związanymi z nauką są: bezpieczeństwo informatyczne oraz (oczywiście) matematyka.

Na moim kursie

Wiedząc, że sukces swój w dużej mierze zawdzięczam temu, iż trafiłem na swojej drodze na osoby potrafiące zainspirować mnie matematyką, staram się również stosować takie podejście w stosunku do swoich kursantów. Mimo iż studiuję na kierunku informatycznym, widzę, że matematyka faktycznie ma zastosowanie w wielu dziedzinach nauki. Kluczowe jest zatem dla mnie zrozumienie przerabianego materiału, gdyż wiedza ta będzie przydatna każdemu przez bardzo długi czas.

Kurs maturalny z matematyki – program

Zgodny z najnowszymi wytycznymi MEiN!

Sprawdź program

Kursywą zostały podane zagadnienia obowiązujące wyłącznie na maturze rozszerzonej. Pozostała część zagadnień jest wspólna dla obu poziomów.

 

1. Liczby rzeczywiste:

 

  • działania w zbiorze liczb rzeczywistych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie, logarytmowanie);
  • dowodzenie podzielności liczb całkowitych i reszt z dzielenia; 
  • pierwiastki dowolnego stopnia, w tym pierwiastki stopnia nieparzystego z liczb ujemnych;
  • związek pierwiastkowania z potęgowaniem oraz prawa działań na potęgach i pierwiastkach;
  • monotoniczność potęgowania;
  • przedziały liczbowe i oś liczbowa;
  • interpretacja geometryczna i algebraiczna wartości bezwzględnej, rozwiązywanie równań i nierówności;
  • potęgowanie i pierwiastkowanie w sytuacjach praktycznych, w tym obliczanie procentów składanych, zysków z lokat i kosztów kredytów;
  • logarytmowanie, związek logarytmowania z potęgowaniem, wzory na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i logarytm potęgi;
  • zamiana podstawy logarytmu.

 

2. Wyrażenia algebraiczne:

 

  • wzory skróconego mnożenia;
  • dodawanie, odejmowanie i mnożenie wielomianów jednej i wielu zmiennych;
  • wyłączanie czynników poza nawias;
  • rozkładanie wielomianów na czynniki;
  • pierwiastki całkowite wielomianu o współczynnikach całkowitych;
  • dzielenie wielomianów przez dwumian; 
  • mnożenie i dzielenie wyrażeń wymiernych;
  • dodawanie i odejmowanie wyrażeń wymiernych;
  • pierwiastki całkowite i wymierne wielomianu o współczynnikach całkowitych;
  • dzielenie wielomianów przez jednomian;
  • wzory skróconego mnożenia 3 potęgi.

 

3. Równania i nierówności:

 

  • przekształcanie równań i nierówności;
  • równanie i nierówności sprzeczne i tożsamościowe;
  • rozwiązywanie nierówności liniowych z jedną niewiadomą;
  • rozwiązywanie równań i nierówności kwadratowych;
  • rozwiązywanie równań wielomianowych;
  • rozwiązywanie równań wymiernych;
  • rozwiązywanie nierówności wielomianowych;
  • rozwiązywanie równań i nierówności wymiernych;
  • wzory Viète’a;
  • równania i nierówności z wartością bezwzględną;
  • analiza równań i nierówności z parametrami.

 

4. Układy równań:

 

  • układy równań liniowych z dwiema niewiadomymi, interpretacja geometryczna układów oznaczonych, nieoznaczonych i sprzecznych;
  • wykorzystywanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych;
  • układy równań liniowych i kwadratowych.

 

5. Funkcje:

 

  • definicja funkcji i sposób jej opisywania;
  • odczytywanie wartości funkcji zadanej wzorem algebraicznym;
  • odczytywanie i interpretacja wartości funkcji określonych za pomocą tabel, wykresów, wzorów itp.;
  • korzystanie z wykresów funkcji – dziedzina, zbiór wartości, miejsca zerowe, przedziały monotoniczności, przedziały, w których funkcja przyjmuje wartości większe (nie mniejsze) lub mniejsze (nie większe) od danej liczby, największe i najmniejsze wartości funkcji (o ile istnieją) w danym przedziale domkniętym oraz argumenty, dla których wartości największe i najmniejsze są przez funkcję przyjmowane;
  • współczynniki występujące w funkcji liniowej;
  • wyznaczanie wzoru funkcji liniowej na podstawie informacji o jej wykresie lub o jej własnościach;
  • szkicowanie wykresu funkcji kwadratowej zadanej wzorem;
  • współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci ogólnej, kanonicznej i iloczynowej;
  • wyznaczanie wzoru funkcji kwadratowej na podstawie informacji o tej funkcji lub o jej wykresie;
  • największa i najmniejsza wartość funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym;
  • własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji zagadnień geometrycznych, fizycznych itp.;
  • szkicowanie wykresów funkcji;
  • funkcja wymierna, wykładnicza i logarytmiczną;
  • rysowanie wykresu funkcji z wartością bezwzględną; 
  • złożenia funkcji;
  • dowodzenie monotoniczności funkcji zadanej wzorem.

 

6. Ciągi:

 

  • wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym;
  • początkowe wyrazy ciągów określonych rekurencyjnie;
  • monotoniczność ciągu;
  • ciągi arytmetyczne
  • wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego;
  • ciągi geometryczne;
  • wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego;
  • własności ciągów;
  • granice ciągów – granice sumy, różnicy, iloczynu i ilorazu, twierdzenie o trzech ciągach;
  • szereg geometryczny i jego suma.

 

7. Trygonometria:

 

  • sinus, cosinus i tangens dla kątów od 0° do 180°;
  • korzystanie z tablic trygonometrycznych;
  • wzory trygonometryczne;
  • twierdzenie sinusów i cosinusów oraz wzór na pole trójkąta;
  • rozwiązywanie trójkątów;
  • miara łukowa kąta;
  • wykresy funkcji trygonometrycznych;
  • okresowość funkcji trygonometrycznych; 
  • wzory redukcyjne;
  • wzory na sumy i różnicy kątów, a także na funkcje trygonometryczne kątów podwojonych;
  • twierdzenie sinusów;
  • równania i nierówności trygonometryczne.

 

8. Planimetria:

 

  • okręgi – promień, średnica, cięciwa, odcinki styczne;
  • trójkąty (ostrokątne, prostokątne i rozwartokątne) i twierdzenia o trójkątach; 
  • wielokąty foremne i ich własności;
  • własności kątów i przekątnych w prostokątach, równoległobokach, rombach i trapezach;
  • własności kątów wpisanych i środkowych;
  • wzory na pole wycinka koła i długość łuku okręgu;
  • twierdzenie Talesa, twierdzenie odwrotne do twierdzenia Talesa, twierdzenie o dwusiecznej kąta oraz twierdzenie o kącie między styczną a cięciwą;
  • podobieństwo trójkątów;
  • figury podobne;
  • punkty szczególne w trójkącie: środek okręgu wpisanego w trójkąt, środek okręgu opisanego na trójkącie, ortocentrum, środek ciężkości;
  • funkcje trygonometryczne do wyznaczania długości odcinków w figurach płaskich oraz obliczania pól figur;
  • czworokąty wpisane w okrąg i opisane na okręgu;
  • twierdzenie odwrotne do Twierdzenia Talesa;
  • dowody geometryczne.

 

9. Geometria analityczna na płaszczyźnie kartezjańskiej:

 

  • wzajemne położenie prostych na płaszczyźnie na podstawie ich równań;
  • równania proste na płaszczyźnie (postać kierunkowa i postać ogólna);
  • odległość dwóch punktów w układzie współrzędnych; 
  • równanie okręgu;
  • odległość punktu od prostej;
  • punkty wspólne prostej i okręgu oraz prostej i paraboli będącej wykresem funkcji kwadratowej;
  • obrazy okręgów i wielokątów w symetriach osiowych względem osi układu współrzędnych, symetrii środkowej (o środku w początku układu współrzędnych).
  • punkty wspólne dwóch okręgów;
  • wektory – współrzędne oraz długość, dodawanie wektorów i mnożenie przez liczbę;
  • punkty wspólne okręgów, prostych i paraboli.

 

10. Stereometria:

 

  • Proste, odcinki, płaszczyzny w przestrzeni oraz kąty między nimi;
  • Bryły: sześcian, prostopadłościan, ostrosłup, graniastosłup, walec, stożek, kula – objętość, pole, kąty, przekroje;
  • Bryły podobne – skala podobieństwa objętości i pola;
  • Prosta prostopadła do płaszczyzny;
  • Kąt dwuścienny;
  • Przekroje brył.

 

11. Kombinatoryka:

 

  • Proste sytuacje kombinatoryjne 
  • Reguła mnożenia
  • permutacja, kombinacja i wariacja,
  • symbol Newtona

 

12. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka:

 

  • prawdopodobieństwo w modelu klasycznym;
  • średnia arytmetyczna, średnia ważona, odchylenie standardowe mediana i dominanta
  • prawdopodobieństwo warunkowe, wzór Bayesa, twierdzenie o prawdopodobieństwie całkowitym;
  • schemat Bernoulliego.

 

13. Optymalizacja i rachunek różniczkowy (tylko na rozszerzeniu):

 

  • granice funkcji (w tym jednostronne);
  • własność Darboux,
  • definicja pochodnej funkcji, interpretacja geometryczna i fizyczna pochodnej;
  • pochodna funkcji potęgowej oraz pochodna sumy, różnicy, iloczynu, ilorazu i funkcji złożonej;
  • zastosowanie pochodnej do badania monotoniczności funkcji;
  • zadania optymalizacyjne z zastosowaniem pochodnej.

Co nas wyróżnia?

Liczebność grup stacjonarnych

Od kilku do kilkunastu osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz dobre poznanie się Prowadzącego z każdym uczestnikiem kursu.

Dogodne tryby nauki

Dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości – niezależnie od tego czy jesteś z Warszawy i lubisz zajęcia stacjonarne czy preferujesz naukę zdalną – w naszej ofercie na pewno znajdziesz to, czego oczekujesz!

Pomoc po zajęciach

Dostęp do grupy na Facebooku, gdzie możesz w dowolnej chwili zadawać pytania odnośnie zagadnień z danej matury i zadań. Jest ona stworzona specjalnie dla uczestników kursu, Twój prowadzący będzie tam odpowiadał na wszelkie wątpliwości.

Osoby prowadzące kurs

To studenci z kilkuletnim doświadczeniem dydaktycznym. Swoją maturę pamiętają bardzo dobrze, dzięki temu to właśnie oni wiedzą najlepiej co sprawia najwięcej trudności podczas nauki.

Materiały z zajęć

Otrzymasz je w wydrukowanej formie, pojawią się również na grupie zajęciowej tak, by w razie nieobecności mieć możliwość nadrobienia materiału!

Matura z matematyki – FAQ

Jak długo trwa matura z matematyki?

Matura z matematyki na poziomie podstawowym trwa 170 minut. Poziom rozszerzony, o charakterze dodatkowym to już pełne trzy godziny zegarowe, czyli 180 minut.

Jak wygląda matura z matematyki?

Na arkuszu maturalnym z matematyki znajdziemy trzy grupy zadań:

  • Zamknięte, z których uczestnicy zdobywają 1 lub 0 punktów w przypadku braku bądź udzielenia niepoprawnej odpowiedzi,
  • Zadania otwarte z krótkim uzasadnieniem, z których można otrzymać do 2 (na maturze podstawowej) lub do 4 punktów (na maturze rozszerzonej),
  • Zadania otwarte wymagające udzielenia pogłębionej odpowiedzi, punktowane do 6 (arkusz podstawowy) lub 7 punktów (arkusz rozszerzony).

Co można zabrać ze sobą na maturę z matematyki?

Każdy z uczestników może mieć ze sobą przygotowaną przez Centralną Komisję Egzaminacyjną kartę tablic i wzorów oraz niezbędne przybory piśmiennicze oraz przyrządy trygonometryczne: długopis lub pióro z czarnym wkładem, linijka, cyrkiel, wraz z dowodem osobistym i kalkulatorem prostym.

Czy matura z matematyki jest trudna?

Średni wynik na maturze z matematyki poziomu podstawowego, w ostatnich latach waha się w przedziale od 43 do 58%, z kolei poziom rozszerzony od 24 do 42%. Zdawalność matury natomiast od 70 do 86%. Poziom matury z matematyki jest wobec tego wysoki, niemniej z pomocą Prowadzących Indeksu w Kieszeni bez problemu znajdziesz się w górnym zestawieniu wyników!

Kto układa maturę z matematyki?

Zadania maturalne układają eksperci z OKE (Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych), gotowy arkusz zatwierdzany jest przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.

Kiedy odbywa się próbna matura z matematyki?

Próbne matury organizowane przez wydawnictwa podręczników i repetytoriów przeprowadzane są w różnych miesiącach w ciągu roku szkolnego. Próbna matura autorstwa CKE (tzw. test diagnostyczny) w minionych latach odbywała się w okolicach marca.

Kiedy odbywa się matura z matematyki?

Zwyczajowo matura z matematyki na poziomie podstawowym przeprowadzana jest w drugim dniu matur (czyli dzień po egzaminie z języka polskiego), a zatem w pierwszych dniach maja. Poziom rozszerzony rozwiązywany jest z reguły przed upływem tygodnia od egzaminu na poziomie podstawowym.

Kiedy odbywa się matura poprawkowa z matematyki?

Egzaminy poprawkowe przeprowadzane są w drugiej połowie sierpnia, jednak bez obaw, dzięki pomocy Indeksu w Kieszeni nie musisz znać dokładnej daty 😊

Jak przygotować się do matury z matematyki?

Kluczowe jest opanowanie wymaganych na egzaminie twierdzeń oraz zależności, jak również rozwiązanie możliwie dużej ilości zadań. Właśnie dlatego to na te dwa elementy dobrego przygotowania do matury – teorię i praktykę, stawiamy szczególny nacisk podczas kursu!

Wybierz kurs i napisz do nas!