Egzamin ósmoklasisty z matematyki

Egzamin ósmoklasisty z matematyki

Matematyka jest jednym z obowiązkowych przedmiotów egzaminacyjnych na egzaminie ósmoklasisty. Egzamin ósmoklasisty z matematyki sprawdza wiedzę z przedmiotu nauczanego w klasach I-VIII szkoły podstawowej. Jeżeli zatem chcesz powtórzyć materiał i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zagadnieniami matematycznymi to świetnie trafiłeś. Z pomocą prowadzących Indeksu w Kieszeni, którzy odznaczają się wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym oraz wykorzystują odpowiednie metody pozwalające na kompleksowe przyswojenie wiedzy niezbędnej do napisania egzaminu z matematyki na wysokim poziomie. Sprawdź, dlaczego warto wziąć udział w przygotowaniach Indeksu w Kieszeni! 

Egzamin ósmoklasisty biologia 2022 - przygotowania, nauka, testy

Jak wygląda nauka do egzaminu ósmoklasisty z matematyki z IWK?

Kurs egzamin 8-klasisty z matematyki – webinar

Zajęcia prowadzone w formie webinaru, raz w tygodniu po 2 godziny lekcyjne.

  • Małe, kilku lub kilkunastoosobowe grupy, dzięki temu korepetytor może poznać predyspozycje każdego ucznia
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy, kilka minut od metra Politechnika, lub na specjalistycznej platformie webinarowej Clickmeeting
  • Nauka również po zajęciach – każda grupa ma swój odpowiednik na facebooku, gdzie uczniowie pomiędzy zajęciami mogą zadawać pytania prowadzącemu zajęcia.
  • Po każdym spotkaniu na grupie pojawia się zestaw wszystkich zrealizowanych materiałów w formie cyfrowej, co umożliwia nadrobienie zaległości przy nieobecności na zajęciach.

Kursanci oprócz uczestnictwa w zajęciach są zobowiązani do regularnego rozwiązywania zadań domowych oraz prowadzenia zeszytu z notatkami. Istnieje możliwość rozszerzenia kursu grupowego o dostęp do indywidualnej platformy e-learningowej - sprawdź szczegóły poniżej

Koszt kursu – edycja 2022/23

  • Cena bazowa kursu: 1099 zł
  • Możliwość płatności ratalnej w 2 lub 3 ratach
  • Dokup drugi kurs za 800 zł oraz trzeci kurs za 700 zł!
  • Dopytaj o dodatkowe rabaty przy zapisie!

Terminy zajęć – edycja 2022/23

Grupa webinarowa: Czwartek, godz. 16:00-17:45
Start zajęć: 13.10

Zajęcia to za mało? Rozszerz naukę o indywidualny e-learning!

IWK jest liderem w prowadzeniu zajęć on-line. Kursy w zdalnej formie realizujemy od ponad 10 lat. Co możesz zyskać rozszerzając kurs grupowy o naukę e-learningową?

  • Dostęp do dedykowanej platformy e-learningowej, która będzie idealnym uzupełnieniem nauki grupowej
  • Dodatkowe, nieprzerabiane w trakcie zajęć grupowych materiały teoretyczne oraz testy
  • Świetne rozwiązanie dla rodzica, który chciałby mieć kontrolę nad postępami ucznia w nauce
  • Kilkanaście nagrań, których łączny czas trwania przekracza 10 godzin zegarowych

Dostęp do platformy będzie idealnym poszerzeniem przygotowań w formie grupowej. Uczeń ma możliwość zapoznania się z dodatkowymi materiałami, do który dostęp jest nielimitowany przez cały okres trwania kursu.

Koszt rozszerzenia kursu o e-learning to jedynie 300 zł!

Egzamin ósmoklasisty to pierwszy poważny test na drodze edukacyjnej. Mimo iż nie przesądza on o tym na jakie pójdziemy studia, jest w stanie istotnie wpłynąć na dalszy rozwój poprzez wybór szkoły średniej! 

Warto zadbać o to, by jego wynik był jak najwyższy i pozwolił na dostanie się do jak największej liczby szkół. Dzięki temu to uczeń i jego rodzice podejmują faktyczną decyzję, a nie wynik na arkuszu.

Poznaj naszą młodą i doświadczoną kadrę!

Adam Staniucha

Podstawowe informacje

  • Ukończenie studiów inżynierskich i magisterskich na Politechnice Warszawskiej z wyróżnieniem
  • finalista i laureat wielu konkursów matematycznych i fizycznych
  • 7-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla uczniów szkół podstawowych, liceów oraz studentów

O mnie

Matematyka jest nierozłącznym elementem mojego życia od najmłodszych lat. W podstawówce konkursy matematyczne, później profil matematyczno-fizyczny w kolejnych szkołach i występy w olimpiadach matematycznych, aż do ukończenia studiów magisterskich na Politechnice Warszawskiej na kierunku energetyka, gdzie matematyka jest podstawą wszystkich innych przedmiotów. Poza czystą teorią i zadaniami lubię pokazywać praktyczne zastosowanie matematyki. Stawiam na kreatywność uczniów w dojściu do celu, a nie tylko na utarte schematy. W wolnych chwilach czytam książki (nie tylko o matematyce, ale i takie się zdarzają), jeżdże na rowerze oraz gotuję.

Maja Chudzik

Maja Chudzik

Podstawowe informacje

  • Studentka Szkoły Głównej Handlowej
  • Dwukrotna laureatka konkursu kuratoryjnego z matematyki
  • Udział w licznych konkursach matematycznych

O mnie

Jestem studentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od najmłodszych lat rozwijam swoje umiejętności matematyczne. Matematyka jest moją pasją, a rozwiązywanie zadań sprawia mi niesamowitą przyjemność. Liczne udziały w konkursach pozwoliły mi osiągnąć moje naukowe cele oraz poznać niesamowitych ludzi o podobnych zainteresowaniach. Wybierając przygotowania do Egzaminu Ósmoklasisty z Indeksem w kieszeni w pełni zrozumiesz obowiązujący Cię materiał oraz osiągniesz swój wymarzony wynik. W miłej atmosferze, dostosowanym tempie pracy poznasz różne sposoby rozwiązywania zadań, a także zetkniesz się z realnymi zadaniami, które wystąpiły na egzaminie. 

W arkuszu egzaminacyjnym znajdą się zarówno zadania zamknięte, jak i otwarte. Zadania zamknięte to takie, w których uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych. Wśród zadań zamkniętych znajdą się m.in. zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz oraz zadania na dobieranie.

Zadania otwarte to takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź. Przedstawione przez ucznia rozwiązanie zadania musi obrazować tok rozumowania, zawierać niezbędne rachunki, przekształcenia czy wnioski.

Wśród zadań otwartych znajdą się zarówno takie, które będzie można rozwiązać typowym sposobem, jak i takie, które będą wymagały zastosowania niestandardowych metod rozwiązywania. Uczeń będzie musiał, wykorzystując posiadane wiadomości i umiejętności, wymyślić i zrealizować własny plan rozwiązania zadania, który pozwoli mu wykonać polecenie lub udzielić odpowiedzi na pytanie postawione w zadaniu. W niektórych zadaniach uczeń będzie musiał przedstawić uzasadnienie wskazanych zależności.

Zadania egzaminacyjne będą sprawdzały poziom opanowania umiejętności opisanych w następujących wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego:

  • sprawność rachunkowa
  • wykorzystanie i tworzenie informacji
  • wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji
  • rozumowanie i argumentacja.

Egzamin ósmoklasisty z matematyki trwa 100 minut. W arkuszu egzaminacyjnym będzie od 19 do 23 zadań, z czego od 14 do 16 zadań zamkniętych (ok. 50% punktów) i od 5 do 7 zadań otwartych (ok. 50% punktów). W arkuszu egzaminacyjnym jako pierwsze zamieszczone będą zadania zamknięte, a po nich – zadania otwarte.

 

Zasady oceniania zadań zamkniętych

1 pkt – odpowiedź poprawna

0 pkt – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi

 

Zasady oceniania zadań otwartych

Za poprawne rozwiązanie zadania otwartego będzie można otrzymać, w zależności od jego złożoności, maksymalnie 2, 3 lub 4 punkty. Za każde poprawne rozwiązanie przyznaje się maksymalną liczbę punktów, nawet jeżeli nie została uwzględniona w zasadach oceniania. Ocena rozwiązania zadania otwartego zależy od tego, jak daleko uczeń dotarł w drodze do całkowitego rozwiązania. Poniżej przedstawione zostały przykładowe schematy punktowania rozwiązań zadań otwartych.

Schemat punktowania rozwiązania zadania, za które można otrzymać maksymalnie 4 punkty:

  • 4 pkt – rozwiązanie pełne
  • 3 pkt – rozwiązanie, w którym zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, rozwiązanie zostało doprowadzone do końca, ale zawierało usterki (błędy rachunkowe, niedokonanie wyboru właściwych rozwiązań itd.)
  • 2 pkt – rozwiązanie, w którym zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, ale rozwiązanie nie było kontynuowane lub było kontynuowane błędną metodą
  • 1 pkt – rozwiązanie, w którym dokonany został istotny postęp, ale nie zostały pokonane zasadnicze trudności zadania
  • 0 pkt – rozwiązanie, w którym nie dokonano istotnego postępu

Schemat punktowania rozwiązania zadania, za które można otrzymać maksymalnie 3 punkty:

  • 3 pkt – rozwiązanie pełne
  • 2 pkt – rozwiązanie, w którym zostały pokonane zasadnicze trudności zadania, ale rozwiązanie nie było kontynuowane lub było kontynuowane błędną metodą
  • 1 pkt – rozwiązanie, w którym dokonany został istotny postęp, ale nie zostały pokonane zasadnicze trudności zadania
  • 0 pkt – rozwiązanie, w którym nie dokonano istotnego postępu

Schemat punktowania rozwiązania zadania, za które można otrzymać maksymalnie 2 punkty:

  • 2 pkt – rozwiązanie pełne
  • 1 pkt – rozwiązanie, w którym dokonano istotnego postępu
  • 0 pkt – rozwiązanie, w którym nie dokonano istotnego postępu

Masz pytania? Chcesz się zapisać? Napisz do nas!

    Szczegóły na temat przetwarzania danych znajdują się w Polityce prywatności