fbpx

Olimpiada Chemiczna – fakty i mity

Olimpiada Chemiczna – fakty i mity

Poprzedni artykuł dementował mity i potwierdzał fakty odnośnie Olimpiad Prawniczych. Dziś przyszedł czas na „rozprawienie się” z Olimpiadą Chemiczną – miłej lektury! 🙂

„Startowanie już w pierwszej klasie nie ma sensu, przecież i tak nic nie osiągnę.”


MIT
– im wcześniej zaczniesz tym masz większe szanse osiągnąć sukces. Warto pierwszym razem oswoić się z zadaniami i przebiegiem olimpiady, aby rok później bez zbędnego zaskoczenia łatwo przejść do wyższego etapu. Często własne wyobrażenia o olimpiadzie nie idą w parze z rzeczywistością. Z pewnością doświadczenia z poprzedniego roku ograniczą stres i zwiększą pewność siebie podczas rozwiązywania zadań, pozwalając osiągnąć lepszy wynik.  

„Przygotowanie praktyczne znacznie ułatwia rozwiązywanie zadań laboratoryjnych.”


FAKT
– nauka praktyki z książki teoretycznie jest jakimś wyjściem, ale na pewno nie najlepszym, suche obserwacje opisane w podręczniku nie zastąpią zobaczenia przebiegu reakcji na własne oczy. Wiele osadów, które wypadają z roztworów podczas analizy jakościowej jest w jakiś sposób charakterystyczna, jednak ubranie tego w słowa nie oddaje ich faktycznego wyglądu. Na etapie finałowym przyda się także umiejętność posługiwania się pipetami czy biuretą, aby sprawnie wykonywać polecenia z zakresu analizy ilościowej. 

„Olimpiada międzynarodowa? To na pewno nie dla mnie. „


MIT
– co roku 4 osoby zostają wybrane do reprezentacji na IChO, dodatkowo jedna na zawodnika rezerwowego, który bierze udział w dwutygodniowym obozie przygotowawczym przed olimpiadą. Liczy się całokształt Twojego udziału, przez wszystkie lata. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś to właśnie Ty reprezentował(a) nasz kraj w przyszłym roku. Wystarczy, że włożysz w to odpowiednio dużo pracy. Olimpiada Międzynarodowa wbrew pozorom to wspaniała przygoda, gdzie można poznać młodych chemików z całego świata, kulturę kraju, w którym odbywa się IChO. A przy okazji sprawdzić się na tle innych w konkursie reprezentując Polskę.

„W zadaniach wstępnych zasugerowana jest tematyka jaka może pojawić się na następnych etapach.”


FAKT
– zazwyczaj na pierwszym etapie zadania dotyczą niemal identycznych zagadnień jak polecenia z serii A, na dalszych etapach tematyka jest już poszerzona, ale bardzo często jest w nich myśl przewodnia z zadań wstępnych i poprzednich etapów. Jest to pewne ułatwienie dla uczestników. Przygotowanie się do Olimpiady Chemicznej wymaga opanowania w bardzo dobrym stopniu tematyki zadań wstępnych i kojarzenia innych zagadnień chemicznych. Na opanowanie całego materiału chemii potrzeba by kilku lat studiów. Oczywiście nie każde zagadnienie z zadań serii A i B będzie później wykorzystane. Nie zmienia to jednak faktu, że warto je wszystkie przerobić dokładnie. 

Mamy nadzieję, że udało nam się rozwiać większość wątpliwości stojących za przygotowaniem do Olimpiady Chemicznej! Jeśli wciąż poszukujecie odpowiedzi na jakieś pytania to koniecznie zajrzyjcie do naszej zakładki BAZA WIEDZY, gdzie dokładnie opisaliśmy każdą z olimpiad przedmiotowych.

Natomiast chętnych do nauki z nami zapraszamy do kontaktu przez fanpage lub odwiedzenia zakładki dedykowanej Olimpiadzie Chemicznej i zapisu przez formularz!

Nie czekaj, już teraz zrób pierwszy krok by mieć INDEKS W KIESZENI! 

 

Grupa odnośnie Przygotowań do Olimpiady Chemicznej

Chcesz być ze wszystkim na bieżąco? Dołącz do grupy na Facebooku!

5/5 - (na podstawie 14 ocen)
Indeks w Kieszeni
kontakt@indekswkieszeni.pl