Dziś przenosimy się do świata komputerów oraz programowania! Na nasze pytania odpowiadał dziś Piotr Kępczyński – laureat 13. miejsce na XXVII Olimpiadzie Informatycznej i 17. miejsce na XXVI Olimpiadzie Informatycznej. Zapraszamy!
Piotr Kępczyński: Już w podstawówce i gimnazjum brałem udział w konkursach kuratoryjnych i Olimpiadzie Matematycznej Juniorów. Idąc do liceum już wiedziałem że chcę wziąć udział i miałem nadzieje odnieść sukces w Olimpiadzie Informatycznej. Informatyka mnie po prostu bardzo ciekawiła, przed liceum nie robiłem jeszcze większych kroków aby poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.
PK: Zadania i możliwości. Zadania informatyczne stanowią zupełnie inne medium od każdych innych, w tym matematycznych do których byłem przyzwyczajony. Tutaj nie trzeba policzyć żadnej określonej wartości ani niczego dowieść, ale napisać program który na podstawie wczytanych danych policzy jakiś wynik, co daje inne sposoby na wykazanie się. O możliwościach informatyki chyba nie muszę za dużo mówić, umiejętność programowania to nie tylko gwarancja dobrej przyszłości ale też możliwość realizowania rozmaitych własnych projektów.
PK: Wiedziałem że chcę pójść na kierunek informatyczny, nie byłem pewny na jaką uczelnię. Stwierdziłem że UW będzie dla mnie najlepsze, ale to nie była oczywista decyzja.
PK: Nie wiedzą czego dokładnie się uczyć, nie wiedzą na co zwracać uwagę, nie wiedzą czy dobrze rozumieją materiał.
PK: Tak. Trzeba na pewno włożyć w naukę dużo roboty. Inne olimpiady przedmiotowe są często rozszerzeniem tego, czego uczeń się uczy w szkole. Olimpiada Informatyczna nie ma nic wspólnego z Excelami i Wordami których się uczy na lekcjach. I przyswojenie materiału na Olimpiadę wymaga często sporego mentalnego wysiłku.
PK: Jak najbardziej, znacznie łatwiej jest mi przyswoić nowy materiał dzięki tym wszystkim rzeczom które już wiem.
PK: Interesuję się gamedevem i proceduralną generacją.
PK: Pewność, że czas który poświęcą na naukę nie będzie zmarnowany i że jak będą mieli z czymś problem to dostaną pomoc.
PK: Uczenie się zdalnie do Olimpiady Informatycznej nie jest żadnym problemem, ponieważ i tak pracujemy z komputerami. E-learning ma wręcz swoje zalety – można samemu dyktować sobie tempo i poświęcać czas na naukę kiedy się tylko chce.
Strona przygotowana przez Zyskowni.pl