Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności – fakty i mity

Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności – fakty i mity

Wiedzy o Żywieniu

Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywności– fakty i mity

⠀ 
Wiele osób startujących w olimpiadach czerpie informacje od swoich znajomych lub nauczycieli danego przedmiotu w szkole, którzy może sami jeszcze, przed laty, brali w niej udział. Niestety bywają to rady nie do końca przystające do najnowszej edycji olimpiady, sama formuła potrafi zmieniać się gruntownie raz na 3 lata. Właśnie dlatego przygotowaliśmy kolejny artykuł z naszej serii „Fakty i mity” w którym postaramy się rozwiać kilka narosłych wokół Olimpiady Wiedzy o Żywieniu i Żywności wątpliwości!
⠀ 

„Faktyczne umiejętności kulinarne są podstawą.”

⠀ 
MIT
– Żaden z etapów konkurencji nie wymaga od nas przeprowadzenia procesów kulinarnych (gotowania). Musimy być zapoznani ze wszystkimi aspektami procesów kulinarnych, jednak wiedzę tę zdobywamy poprzez sumienną i dokładną naukę i lekturę materiałów przygotowanych przez prowadzących.

„Poradzę sobie z etapem szkolnym Olimpiady bez pomocy IWK”

⠀ 
MIT
– Za organizację etapu szkolnego Olimpiady odpowiada Komisja Szkolna w której skład wchodzi zwykle nauczyciel biologii. Oznacza to, że bardzo często są one niewspółmiernej trudności. Zdarza się, że nauczyciele do organizacji etapu szkolnego używają testów z etapu okręgowego z poprzednich lat, co wymaga od nas niezwykle szerokiej znajomości materiału.

Prowadzący IWK po szczegółowej selekcji są w stanie wyszczególnić najważniejsze elementy potrzebnej wiedzy, tak aby nie zawiodła nas na pierwszym teście.

„Do Olimpiady Wiedzy o Żywieniu i Żywności nauczę się korzystając tylko z literatury realizowanej w programie nauczania szkół zawodowych”

⠀ 
MIT
– Olimpiada łączy w sobie zarówno wiedzę biologiczną, jak i taką związaną z towaroznawstem żywności czy organizacją produkcji. Mimo że pozycje książkowe z programu  szkół zawodowych wydają się pokrywać całkowicie zakres wymaganej wiedzy, aspekty biologiczne odgrywają tu co najmniej 50% sukcesu. Brakuje również naturalnie pytań, które mogłyby uczestnika przygotowań do odpowiedzi na kwestie związane z tematem przewodnim.

Na kursie IWK wszystkie zagadnienia zostały uporządkowane w formie przejrzystych prezentacji, którym towarzyszą pytania sprawdzające oraz zróżnicowane formy sprawdzania wiedzy.

„Szkoły zawodowe/technika nie są w stanie nadrobić wiedzy z biologii i chemii, z którą zapoznają się na co dzień uczniowie liceów.”

⠀ 
MIT
– Literatura, która musi zostać zrealizowana, aby być pewnym posiadania odpowiedniej wiedzy do etapu centralnego olimpiady, składa się zarówno z materiałów realizowanych w szkołach zawodowych, liceach i technikach. Nikt nie jest tu poszkodowany i przed każdym czeka taka sama ilość wymaganych przygotowań.

Prowadzący IWK przygotowali program, którego treść stanowi kompleksową bazę wiedzy powstałą z połączenia tych dwóch ścieżek nauki.

„Nie jestem dobry w wystąpieniach publicznych, rezygnuję ze względu na część ustną w ostatnim etapie zmagań!”

⠀ 
MIT
– Oczywiście łatwość w przemawianiu jest ważna, ale nie tutaj.  Część ustna to czyste zadania testowe, przeprowadzone jedynie w formie bliższej widowni. Punktowana jest tu wiedza i poprawność odpowiedzi, nie umiejętność efektownego przekazu informacji.

Przygotowanie z IWK zapewnia wielokrotne przećwiczenie pytań, które mogą pojawić się na etapie ustnym.

„Do części projektowej mogą przygotować się tylko uczniowie technikum”

⠀ 
MIT
–  Tak jak wyżej napisaliśmy, olimpiada nie sprawdza umiejętności praktycznych. Część projektowa opiera się na zadaniach, których dokładne rozwiązanie opracowali Twoi prowadzący. Wytłumaczą Ci oni w jaki sposób osiągnąć 100% punktację.

Na kursie IWK każdy uczestnik otrzymuje obszerną bazę kilkudziesięciu zadań przykładowych dot. części projektowej by móc perfekcyjnie przygotować się również do tego etapu zmagań!

„W wykazie lektur jest tak dużo książek – nie da się tego wszystkiego przeczytać!”

⠀ 
FAKT
– Wykaz literatury zalecanej liczy łącznie 30 pozycji obowiązkowych. W teorii dałoby się, poświęcając kilka godzin dziennie, przewertować wszystkie te pozycje. Nie będzie to jednak nauka efektywna – wiele z informacji będzie zbyt szczegółowych i weteran olimpiady na pierwszy rzut oka stwierdzi, że pytanie w oparciu o takie zagadnienie na pewno na teście nie padnie. Oprócz tego podczas przygotowań ważne jest nie tylko przeczytanie, ale również wynotowanie najważniejszych zagadnień, czyli rzetelna selekcja treści, która wydłuża czas „obcowania” z daną książką nawet kilkukrotnie!

Prowadzący kurs IWK przeczytali wszystkie te książki ZA CIEBIE, następnie, w oparciu o wiedzę w nich zawartą, przygotowali nie tylko prezentacje z każdą informacją, która może pojawić się na teście, ale także skrypty zawierające najistotniejsze fragmenty literatury w razie potrzeby wyjaśnienia wątpliwości. Masz więc pewność, że nie przeoczysz żadnej istotnej dawki wiedzy! Jedyne co musisz zrobić to zabrać się za naukę, wszystkimi mniej praktycznymi czynnościami zajęliśmy się za Ciebie! 😉
⠀ 

Mamy nadzieję, że udało nam się rozwiać większość wątpliwości stojących za przygotowaniem do Olimpiady Wiedzy o Żywieniu i Żywności! Jeśli wciąż poszukujecie odpowiedzi na jakieś pytania to koniecznie zajrzyjcie do naszej zakładki BAZA WIEDZY, gdzie dokładnie opisaliśmy każdą z olimpiad przedmiotowych.
⠀ 

Natomiast chętnych do nauki z nami zapraszamy do kontaktu przez fanpage lub odwiedzenia zakładki dedykowanej Olimpiadzie Wiedzy o Żywieniu i Żywności i zapisu przez formularz.
⠀ 

Nie czekaj, już teraz zrób pierwszy krok by mieć INDEKS W KIESZENI!

4.8/5 - (na podstawie 19 ocen)
IwK - logo - miniturka - kursy maturalne i olimpijskie
Indeks w Kieszeni
kontakt@indekswkieszeni.pl