fbpx

Olimpiada Biologiczna – fakty i mity

Olimpiada Biologiczna

Olimpiada Biologiczna – fakty i mity olimpijskie


Wiele osób startujących w olimpiadach czerpie informacje od swoich znajomych. Niekiedy od nauczycieli danego przedmiotu w szkole, którzy może sami jeszcze, przed laty, brali w niej udział. Niestety bywają to rady nie do końca przystające do najnowszej edycji konkursu. Sama formuła potrafi zmieniać się gruntownie raz na 3 lata. Właśnie dlatego przygotowaliśmy serię „Fakty i mity” w której postaramy się rozwiać kilka narosłych wokół różnych olimpiad wątpliwości!

„Sukces w olimpiadzie wymaga poświęcenia całego wolnego czasu na przygotowania.”


MIT
– Przygotowania naturalnie zajmują dużo czasu, którego poświęcenie jest warunkiem koniecznym do osiągnięcia zadowalającego wyniku. Z własnego doświadczenia jak i doświadczenia młodszych kolegów możemy śmiało stwierdzić, że przygotowania do OB można pogodzić z realizacją zainteresowań. Aktywnością w kołach zainteresowań, kursem języka obcego, czy wreszcie startem w innych konkursach/olimpiadach. Kluczem jest rozsądne planowanie, ale jeśli uczestnik jest w stanie mądrze zarządzać własnym czasem olimpiada nie zdominuje całego jego życia.

Na kursie IWK nasz sylabus wyznacza realizację materiału w takim tempie, by z jednej strony na jego przyswojenie uczniowie mieli wystarczająco dużo czasu, a z drugiej by przerobić cały zakres wymagań przed dniem zawodów.

„Olimpiada wymaga od uczestników zgłębienia specjalistycznej wiedzy z wielu obszarów biologii.”


MIT
–  Każdy uczestnik musi opanować zakres treści wymagany w regulaminie olimpiady, który to wykracza poza podstawę programową dla licealnej biologii na poziomie rozszerzonym, ale już wielu zawiodło się na realizacji planu zgłębienia całej polecanej literatury. Skupiając się na próbie przeczytania wszystkiego jak najdokładniej często tacy śmiałkowie nie wyrabiają się z opanowaniem całości wymagań lub zapominają znaczną część tego co już przeczytali.

Na kursie IWK uczymy, powtarzamy, robimy kartkówki,  testy i pytania z olimpiad po to, by zdobywana wiedza była jak najbardziej uporządkowana i gotowa do wykorzystania na olimpiadzie.

„Napisanie pracy badawczej wymaga umiejętności wykraczających poza zakres nauczania biologii w liceum.”


FAKT
– W kontekście nauczania biologii w Polsce tworzenie pracy badawczej jest dla uczniów zadaniem zupełnie wyjątkowym, w którym muszą wykazać się znajomością metody naukowej i umiejętnością jej zastosowania praktyce, tzn. przeprowadzenia eksperymentu, zebrania wyników, opracowania ich statystycznie i ich przeanalizowania. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne, uczestnicy poprzednich edycji dawali sobie z nim radę.

Na kursie IWK uczestnicy otrzymują materiały pomagające w realizacji pracy. W tym również przykładowe wysoko ocenione na etapie centralnym olimpiady prace badawcze.


Mamy nadzieję, że udało nam się rozwiać większość wątpliwości stojących za przygotowaniem do Olimpiady Biologicznej! Jeśli wciąż poszukujecie odpowiedzi na jakieś pytania to koniecznie zajrzyjcie do naszej zakładki BAZA WIEDZY, gdzie dokładnie opisaliśmy każdą z olimpiad przedmiotowych.

Natomiast chętnych do nauki z nami zapraszamy do kontaktu przez fanpage lub odwiedzenia zakładki dedykowanej Olimpiadzie Biologicznej i zapisu przez formularz!

Nie czekaj, już teraz zrób pierwszy krok by mieć INDEKS W KIESZENI!

Grupa odnośnie Przygotowań do Olimpiady Biologicznej

Chcesz być ze wszystkim na bieżąco? Dołącz do grupy na Facebooku!

5/5 - (na podstawie 16 ocen)
Indeks w Kieszeni
kontakt@indekswkieszeni.pl