Indeks w Kieszeni

Kategorie

Kategorie

Przygotowanie do egzaminu 8-klasisty z matematyki - wywiad z Adamem Staniuchą

Przygotowanie do egzaminu 8-klasisty z matematyki – wywiad z Adamem Staniuchą

Dzisiejszym gościem jest Adam Staniucha, który prowadzi przygotowania do egzaminu 8-klasisty z matematyki oraz matury z matematyki. Na co dzień zajmuje się analizą danych – uwielbia cyferki, a swoją pasją dzieli się od kilku lat z wieloma uczniami.


IWK: Cześć, witajcie w kolejnym filmie z cyklu wywiadów z Indeksem w Kieszeni. Moim dzisiejszym gościem jest Adam. 

Adam Staniucha: Cześć.


IWK: Adam, prowadzisz zajęcia przygotowujące do matury z matematyki oraz do egzaminu ósmoklasisty z matematyki. Lecz zanim o tym porozmawiamy, no to jestem pewny, że nasi widzowie chętnie usłyszą parę słów na twój temat. Mógłbyś nam na przykład powiedzieć, gdzie studiujesz? 

A. S.: Studia już skończyłem Politechnikę warszawską. Studiowałem energetykę, bardzo ciekawy kierunek, który zawiera sobie i dużo matmy i dużo fizyki.


IWK: Jasne. Skoro zawiera dużo matmy, no to skądś to zainteresowanie musiało się wziąć. Jak to u Ciebie wyglądało? Czy był jakiś moment lśnienia, w którym stwierdziłeś, że teraz będziesz zajmował się matematyką, czy raczej taki naturalny proces?

A. S.: Chyba naturalne w miarę. Proces z historii rodzinnej, wszyscy się zawsze śmieją, że już w przedszkolu pędziłem z materiałem z matematyki, i jak znajomi uczyli się dodawać i odejmować, to ja ogarniałem tabliczkę mnożenia. A później już jakoś tak naturalnie zainteresowanie przedmiotami ścisłymi, szczególnie matematyką.


IWK: Dobra, przejdźmy już w takim razie do samego tematu związanego z egzaminem ósmoklasisty. Jest to pierwszy taki poważny egzamin dla młodego ucznia, więc na pewno towarzyszy im wiele stresów. Powiedz proszę, jak sam arkusz wygląda? Czego możemy się spodziewać po tym egzaminie?

A. S.: Tak, podczas egzaminu ósmoklasisty z matematyki w arkuszu znajdzie się kilkanaście zadań zamkniętych, gdzie jest tylko i wyłącznie jedna poprawna odpowiedź. Mogą być tu różnego rodzaju zadania, gdzie trzeba wybrać z kilku bądź wskazać prawda/fałsz, i dodatkowo kilka, zazwyczaj 3-4 zadania otwarte, które punktowane są od 2 do 5 punktów.


IWK: A co Twoim zdaniem sprawia największą trudność właśnie takim młodocianym uczniom? Czy to są kwestie związane z geometrią, czy z czymś innym?

A. S.: Wydaje mi się, że geometria jest tutaj czymś, co sprawia największy problem. Pojawia się tam sporo nowych wzorów, a na samym egzaminie te wzory trzeba mieć po prostu w głowie.


IWK: Dobra, to skoro to sprawa trudności, to na pewno wypadałoby się z tego solidnie przygotować. Przejdźmy już do samego kursu, który prowadzisz Ty i inni prowadzący. Jak on wygląda? Jakie są dostępne formuły dla kursantów?

A. S.: Oferujemy kursy całoroczne, zarówno w formie stacjonarnej, jak i w formie zdalnej. A dodatkowo, oferujemy e-learning, podczas którego uczeń dostaje kilkanaście paczek materiałów, które zawierają zarówno teorię, jak i zadania.


IWK: Właśnie, te paczki materiałów, w jaki sposób jest przedstawiona ta teoria? Czy to są prezentacje? Czy w jakieś inny sposób to wygląda? I podobnie z zadaniami, czy to są zadania jedynie rozwiązane i być może z kluczem, czy jest tam również przedstawione krok po kroku w sposób rozwiązania danego zadania?

A. S.: Paczki zawierają zarówno prezentację, w której pokazujemy wzory na prostych przykładach, jakie zastosować, jak i kilka przykładowych zadań z egzaminu. Dodatkowo są zadania, część zadań jest do rozwiązania samodzielnego i samodzielnego sprawdzania, a część w postaci kartkówek, które należy odesłać prowadzącym do sprawdzenia.


IWK: Jasne, wspomniałeś, że kurs jest całoroczny. A co jeżeli ktoś tak naprawdę zaśpi ten pierwszy dzwonek? To możliwość zapisów czy dla osób, które budzą się dopiero dajmy na to w styczniu, jest możliwość dopisania się do tego kursu?

A. S.: Tak, jak najbardziej. A dodatkowo prowadzimy również kursy w krótszej formule tuż przed egzaminem. A poza tym, taki uczeń oczywiście może skorzystać również z e-learningu.


IWK: Jasne, czyli do indywidualnej formy, która ma tempo dostosowane do niego samego. 

A. S.: Dokładnie tak. 


IWK: Dobra, to chyba już wiemy wszystko, co powinniśmy wiedzieć o tych przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty. Wiemy, w którym momencie po prostu zacząć. Więc dzięki za rozmowę i do usłyszenia następnym razem. 

A. S.: Dzięki wielkie.

Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z nowościami i wydaniami.

Subskrybując, zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności i wyrażasz zgodę na otrzymywanie aktualizacji od naszej firmy.
Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z nowościami
i wydarzeniami.
Subskrybując, zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności i wyrażasz zgodę na otrzymywanie aktualizacji od naszej firmy.
© 2024 Indeks w Kieszeni. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona przygotowana przez Zyskowni.pl