Wywiad z Adamem Staniuchą

Dzisiaj rozmawiamy z Prowadzącym kurs przygotowujący do egzaminu 8-klasisty z matematyki, Adamem Staniuchą.


Indeks w Kieszeni: Cześć! Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad 😊 Może zaczniemy od tego, jak u Ciebie zaczęła się przygoda z matematyka? Dlaczego właśnie ta dziedzina?

Adam Staniucha – Moje zamiłowanie do matematyki można powiedzieć, że zaczęło się już w przedszkolu. Jak tylko poznałem cyfry i dowiedziałem się co można z nimi robić od razu mnie to zaciekawiło. Od tamtej pory minęło wiele lat, w czasie których dowiadywałem się coraz ciekawszych rzeczy związanych z matematyką i wciąż odkrywam nowe zagadnienia i ich zastosowanie.

IwK: A Ciebie co najbardziej interesuje w matematyce?

AS – Ciężko wskazać jeden dział matematyki, który mnie interesuje najbardziej. Aktualnie jestem związany z zagadnieniami statystycznymi i prawdopodobieństwem, więc mogę powiedzieć, że to jest ten najciekawszy. Jednak inne działy również są ciekawe: działania na liczbach, planimetria i wiele innych przydaje się na co dzień! 

IwK: Jak wiadomo, egzaminu ósmoklasisty nie da się nie zdać. Dla wielu osób jest to argumentem by nie przygotowywać się do niego z dużym zaangażowaniem. Dlaczego Twoim zdaniem jednak warto?

AS – Egzamin ósmoklasisty to istny sprawdzian naszych umiejętności, ale również weryfikacja zainteresowań, które towarzyszyły nam w trakcie szkoły podstawowej. Nawet jeśli ktoś nie przepada za matematyką myślę, że warto uświadomić tę osobę, ze będzie miała z nią do czynienia przez całe życie! Po co odwlekać jej naukę, skoro już w wieku kilkunastu lat możemy dobrze opanować umiejętności, które będziemy wykorzystywać później w liceum i w pracy! 

IwK: Co sądzisz o formule, jaką przyjął egzamin ósmoklasisty?

AS – Myślę, ze przyjęta formuła oraz typy zadań, które są na egzaminie powodują, ze uczeń oprócz znajomości materiału musi wykazać się logicznym myśleniem, a to w matematyce jest najważniejsze. Ciekawe zadania to między innymi zadania Prawda/Fałsz lub z dowodami, które pozwalają pokazać ze umie wykorzystać się matematykę do odpowiedniej argumentacji. 

IwK: Co Twoim zdaniem zyskują podopieczni inicjatywy Indeksu w Kieszeni przygotowując się na kursie pod opieką Mentorów?

AS – Poza uzyskaniem  możliwości systematycznego przerabiania materiału z matematyki podzielonego na przystępne bloki zawierające prezentacje, filmiki i przykładowe zadania wraz z rozwiązaniem, otrzymują stały  kontakt z Mentorem, który z wielką chęcią zawsze podzieli się wiedza i rozwija ich wątpliwości co do danego zagadnienia. 

IwK: Wiele osób obawia się, że ciężko będzie im nauczyć się do egzaminu ósmoklasisty z matematyki korzystając z e-learningu. Dlaczego Twoim zdaniem jest to możliwe?

AS – Ostatnie lata szczególnie pokazały siłę zajęć online. Oczywiście samo czytanie materiałów online, czy obejrzenie filmików nie wystarczy, jednak w naszym kursie jest to połączone z samodzielna praca przy stałym wsparciu Mentora co zdecydowanie umożliwia odpowiednie przygotowanie do egzaminu. 

IwK: Dzięki za wywiad!