Co roku Olimpiada Historyczna wyłania najlepszych młodych historyków z całej Polski. Dla wszystkich pasjonatów Klio udział w niej to zarówno fascynująca przygoda, ukoronowanie pieczołowicie rozwijanych zainteresowań, jak i szansa na przepustkę na wymarzone studia. Zdobycie tytułu laureata nie jest jednak proste. Na uczestników zmagań czekają trzy etapy, podczas których muszą posługiwać się wiedzą znacznie wykraczającą poza poziom szkolnych lekcji. Muszą także zmierzyć się z zadaniami, do których szkoły nie przygotowują, jak i pisanie historycznych esejów z odwołaniami do historiografii czy analiza tekstów źródłowych.
Odpowiednie przygotowanie się do zmagań jest kluczowe, by pasje do historii przekuć na olimpijskie laury otwierające drzwi na najlepsze uczelnie w kraju i zmieniające egzaminy maturalne w zwykłą formalność. By wesprzeć olimpijczyków w dążeniu do tego celu, stworzyliśmy opracowanie Epoka nowożytna w zadaniach – zbiór ćwiczeń z historii powszechnej XVI-XVIII wieku dla uczestników Olimpiady Historycznej. To propozycja unikatowa, z którą przygotowania i sprawdzenie wiedzy będą łatwiejsze niż kiedykolwiek!
Nasze opracowanie stanowi pierwszy i jedyny na rynku zbiór zadań przygotowujących do startu w najbardziej prestiżowym konkursie dla młodych historyków w Polsce. Zadania w nim ujęte są wymagające i wykraczają zwykle poza podstawę programową i wiedzę ze szkolnych lekcji. Jednocześnie staraliśmy się, by praca z naszym zbiorem była nowym, interaktywnym sposobem poznawania historii, intelektualną przygodą i ciekawą podróżą poprzez blaski i cienie trzech fascynujących stuleci dziejów Europy i świata.
Nasza książka skierowana jest przede wszystkim do uczestników Olimpiady Historycznej dla szkół ponadpodstawowych, wybierających specjalność nowożytność. Skorzystać mogą na niej także olimpijczycy wybierający inne specjalności. Pozwoli im to poszerzyć wiedzę i przygotować się do pytań „spoza epoki” na egzaminach ustnych. Skorzystają także ambitni maturzyści i uczestnicy Olimpiady Historycznej Juniorów. Przydatna będzie również dla studentów historii sprawdzających wiedzę przed egzaminami. Dotyczy to szczególnie tych, których specjalnością jest inna epoka. Nasze zadania będą też atrakcyjnym wsparciem dydaktycznym dla nauczycieli.
Wiele zadań w naszym zbiorze ma poziom wymagający, wykraczający ponad podstawę programową. Sięgamy do zagadnień mniej znanych, pomijanych na lekcjach historii. To zamierzone – celem opracowania jest sprawdzać wiedzę i umiejętności oraz dostarczyć okazji do nauki nowych rzeczy. Do zbioru dołączyliśmy rozbudowany klucz odpowiedzi. Części zadań towarzyszą porady autorów dotyczące ich rozwiązywania lub samej Olimpiady. Dla osób zaczynających przygotowania wcześniej, dobrym pomysłem może być przerobienie zbioru drugi raz po pewnym czasie. To pozwoli upewnić się, że zdobyta wiedza i umiejętności się utrwaliły.
Kacper Kwiatek i Daria Grzelakowska, autorzy zbioru, to laureaci XLIV Olimpiady Historycznej. Są ekspertami o wieloletnim doświadczeniu dydaktycznym w przygotowywaniu kolejnych olimpijczyków. Obecnie zajmują się historią na poziomie dydaktycznym i naukowym. Przygotowując zbiór, połączyli perspektywę uczestnika i nauczyciela. Zadania dobrane zostały nie tylko w oparciu o ekspercką wiedzę historyczną. Uwzględniono także ich doświadczenie w mierzeniu się z olimpijskimi wyzwaniami. Skupiono się na przygotowywaniu najlepszych wypracowań i wypowiedzi. Ujęto zagadnienia szczególnie przydatne w praktyce olimpijskiej. Podkreślono, na co warto położyć szczególny nacisk.
Epoka nowożytna w zadaniach to nowy, wyjątkowy sposób poznawania historii i świetna okazja do sprawdzenia się przed Olimpiadą. Nasz zbiór ćwiczeń z historii znacznie ułatwi zdobycie tytułu laureata, a tym samym indeksu na studia na najlepsze uczelnie. Nie musisz nam wierzyć na słowo – zachęcamy do zapoznania się z darmowym fragmentem dostępnym na naszej stronie internetowej. Nie przegap tej unikalnej szansy i już teraz wejdź z nami na ścieżkę do sukcesu!
Strona przygotowana przez Zyskowni.pl