Indeks w Kieszeni

Kategorie

Kategorie

Wywiad z Damianem Artyszakiem - Prowadzącym kurs maturalny z matematyki w IwK

Matura z matematyki – wywiad z Prowadzącym

Wywiad z Damianem Artyszakiem - Prowadzącym kurs maturalny z matematyki w IwK

Wywiad z Prowadzącym kurs maturalny z matematyki


Dzisiaj rozmawiamy z Damianem Artyszakiem, czyli jednym z Prowadzących kursy maturalne z matematyki w Indeksie w Kieszeni.

 

Indeks w KieszeniCześć! Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad  Może zaczniemy od tego, jak u Ciebie zaczęła się przygoda z matematyką? Dlaczego właśnie ta dziedzina?

Damian Artyszak -To wyszło samo z siebie. Matematyka od samego początku nie sprawiała mi większego problemu. Lubię różne łamigłówki i są one nierozerwalnie związane z tą dziedziną. W gimnazjum podjąłem decyzję, że chcę iść do klasy z rozszerzoną matematyką. Potem w liceum postanowiłem, że pójdę na studia techniczne… No i matematyka pozostaje w moim życiu do tej pory  

 

IwKA Ciebie co najbardziej interesuje w matematyce?

– Jej uniwersalność. Matematyka jest nierozłącznym składnikiem wszystkich nauk ścisłych, ekonomicznych, społecznych… Każda dziedzina nauki zawiera w sobie elementy matematyki. I bardzo dobrze, bo matematyka dostarcza odpowiednich narzędzi do rozwiązywania wszelakich problemów, począwszy od bardzo skomplikowanych po rzeczy codzienne.

 

IwKCzy od początku miałeś konkretne plany odnośnie studiów? Wiedziałeś, na jaką uczelnię chcesz się wybrać?

– Od początku wiedziałem, że chcę iść na studia techniczne, a jako pochodzę z Warszawy, to stołeczna Politechnika była od początku naturalnym wyborem. Nie wiedziałem jednak, jaki kierunek wybrać. Decyzję podjąłem tuż przed maturą.  

 

IwK: A jak wyglądała Twoja nauka do matury?

– Miałem to szczęście, że w liceum trafiłem na bardzo dobrych nauczycieli, którzy potrafili zachęcić do nauki przedmiotu pokazując interesującą, mniej „szkolną”, stronę matematyki. Ponadto dużo czasu poświęciłem na przygotowania na własną rękę – testy próbne, archiwalne matury, zbiory zadań… Trochę tych zadań się przewinęło, ale to też jest pewien klucz do sukcesu. Zadania maturalne bardzo często kręcą się wokół stałych tematów, więc czasami można przewidzieć, co będzie na kolejnym egzaminie.

  

IwKCo uważasz, że zadecydowało o tym, że udało Ci się uzyskać wysoki wynik?

– Myślę, że to kwestia solidnego przygotowania (jak pisałem poprzednio, to było duuuużo zadań), a także rozeznania tematu. Gdy przerobisz kilkadziesiąt zadań z danego tematu, to mało co może Cię zaskoczyć. 

 

IwKJakie błędy najczęściej popełniają osoby, które polegają wyłącznie na zajęciach szkolnych w przygotowaniu do matury?

– Jestem zdania, że polegając wyłącznie na szkole bardzo ciężko jest uzyskać dobry wynik, który jest kluczem do dostania się na wymarzone studia. Jeden nauczyciel na 25-30 uczniów zwyczajnie nie da rady zaopiekować się każdym z osobna, a nauka przynosi najlepsze rezultaty, gdy zastosuje się podejście indywidualne. To niestety wymaga czasu i zaangażowania.

 

IwKCzy uważasz, że matura z matematyki jest trudna na tle pozostałych przedmiotów?

– Z mojego punktu widzenia nie, fizyka jest o wiele gorsza… 😀 Obok angielskiego matematyka jest najczęściej wybieranym przedmiotem na egzamin rozszerzony, więc wielu traktuje ją jako rzecz „obowiązkową”, bo matura rozszerzona jest mocniej punktowana przy rekrutacji na studiach. To czy egzamin jest trudny, czy nie, zależy od indywidualnych preferencji. Na pewno nie można matematyki lekceważyć, bo może się to zemścić.

 

IwK: Czy wiedza zdobyta podczas przygotowań do matury przydaje Ci się podczas studiów, przyszłej pracy zarobkowej?

– Jak najbardziej – większości matematyka kojarzy się ze wzorami, które w większości rzeczywiście raczej nie znajdują zastosowania w pracy zarobkowej. Mało kto jednak podnosi, że matematyka to umiejętności rozwiązywania problemów, stawiania pytań i hipotez i dążenia do rozwiązania. Nie zawsze musi to być związane z liczbami. Ponadto przygotowania do matury uczą obowiązkowości i systematyczności, a te cechy są zawsze mile widziane przez pracodawców. 

 

IwK: Co Twoim zdaniem zyskują podopieczni inicjatywy Indeksu w Kieszeni przygotowując się na kursie pod opieką Mentorów? 

– Przede wszystkim indywidualne podejście, które jest kluczowe przy nauce, w szczególności, przy tematach, które sprawiają trudność. Ponadto Mentorzy stanowią skarbnicę wiedzy na temat tego jak skonstruowane są zadania maturalne, na co należy uważać i jak można uzyskać jak najlepszy wynik. 

IwK: Wiele osób obawia się, że ciężko będzie im nauczyć się do matury z matematyki korzystając z e-learningu. Dlaczego Twoim zdaniem jest to możliwe?

– Przy obecnym stanie techniki e-learning niczym nie różni się od zajęć stacjonarnych. Kluczowe jest zaangażowanie, nie tylko ze strony ucznia, ale i nauczyciela. W Indeksie w Kieszeni o to drugie nie trzeba się martwić, jesteśmy zawsze do dyspozycji i pomożemy niezależnie od problemu (oczywiście jeżeli dotyczy matematyki). 

 IwK: Dzięki za wywiad!

Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z nowościami i wydaniami.

Subskrybując, zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności i wyrażasz zgodę na otrzymywanie aktualizacji od naszej firmy.
Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z nowościami
i wydarzeniami.
Subskrybując, zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności i wyrażasz zgodę na otrzymywanie aktualizacji od naszej firmy.
© 2024 Indeks w Kieszeni. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona przygotowana przez Zyskowni.pl