Dzisiaj rozmawiamy z Erykiem Muchowskim, czyli jednym z Prowadzących kursy maturalne z matematyki w Indeksie w Kieszeni.
Eryk Muchorowski – Cześć! Moja przygoda z matematyką zaczęła się w pierwszej klasie liceum. Mieliśmy obowiązkowe zajęcia dodatkowe, na których rozważaliśmy bardziej złożone problemy. Nie czułem się najpewniej, jednak bardzo mnie to zaciekawiło i zacząłem bardzo się przykładać, aby wynieść z nich jak najwięcej.
EM – Najbardziej interesuje mnie to, że tak dobrze opisuje świat. Można dosłownie odnaleźć ją wszędzie w codziennym życiu. Stanowi bardzo silne narzędzie, służące do rozwiązywania problemów z najróżniejszych dziedzin.
EM – Do samego końca okresu zgłoszeń nie wiedziałem, co wybrać. Wahałem się między PW a UW, koniec końców stanęło na tej pierwszej ze względu na bardziej praktyczne podejście do wielu dziedzin.
EM – Po pewnym czasie okazało się, że wcześniej wspomniane dodatkowe zajęcia, mimo braku spójności z zakresem materiału maturalnego, pomogły mi „zrozumieć” matematykę – dzięki temu samo przygotowanie było już jedyną formalnością, polegającą na przerobieniu kilku arkuszy z poprzednich lat.
EM – Zdecydowanie wyżej wspomniane „zrozumienie” matematyki. Podchodząc do egzaminu nie bałem się, że być może czegoś nie pamiętam, bądź nie znam jakiegoś schematu rozwiązania do jakiegoś zadania – byłem pewien, że nabyta umiejętność rozwiązywania nieszablonowych problemów będzie miała swoje odzwierciedlenie podczas matury – i tak właśnie było.
EM – Prawdopodobnie brak praktyki, która tu jest najważniejsza. Często wpadamy w „pułapkę” polegającą na tym, że przypatrując się zadaniu na tablicy rozwiązanym przez nauczyciela myślimy sobie: „okej, rozumiem co tu się dzieje, wszystko jasne”. Niestety, kiedy stajemy przed podobnym zadaniem sami, nagle okazuje się, że nie mamy nawet pojęcia, jak można by je zacząć. Wszystkiemu winne jest to, że nie spróbowaliśmy potem znaleźć podobnych zadań i rozwiązać ich samodzielnie.
EM – Zdecydowanie matura z matematyki jest bardzo wymagająca, gdyż nauczenie się „gotowych schematów” często nie wystarcza, aby zdobyć oczekiwany wynik. Bardzo istotne jest koncepcyjne zrozumienie problemów i zagadnień obowiązujących na egzaminie.
EM – Na pierwszych semestrach studiów technicznych (a myślę, że spora część osób zdających maturę rozszerzoną z matematyki jest nimi zainteresowana) pojawia się bardzo dużo przedmiotów matematycznych. Później, matematyka staje się niezbędnym narzędziem do rozwiązywania problemów, zarówno na studiach, jak i w przyszłej pracy.
EM – Oczywiście zainteresowania związane ze studiami, czyli informatyka. Ale również lubię w wolnym czasie posłuchać muzyki, pooglądać filmy lub pograć w gry planszowe ze znajomymi.
EM – Zdecydowanie ogromna oszczędność czasu, który mogą spożytkować na lepsze przygotowanie z matematyki bądź inne egzaminy. Wszystko dzięki temu, że dostają już dostęp do opracowanych materiałów oraz wymagany wstęp teoretyczny.
EM – Jest to możliwe, gdyż w głównej mierze zależy to od włożonego wkładu i pracy własnej, zatem od podejścia samych kursantów. Udział w takim kursie zdecydowanie upraszcza cały proces przygotowywań, ale i tak dużą ich część stanowią samodzielne przerobione zadania i przykłady. Forma kursu nie ma zatem wielkiego znaczenia – są osoby, które napiszą maturę świetnie po kursie zdalnym, jak i osoby, które nie osiągną zadowalającego ich wyniku po kursie stacjonarnym.
Kursy maturalne Gorzów Wielkopolski
Strona przygotowana przez Zyskowni.pl