fbpx

Matura z matematyki – wywiad z Prowadzącym

Wywiad z Erykiem Muchorowskim

Wywiad z Prowadzącym kurs maturalny z matematyki

Dzisiaj rozmawiamy z Erykiem Muchowskim, czyli jednym z Prowadzących kursy maturalne z matematyki w Indeksie w Kieszeni.

 

Indeks w KieszeniCześć! Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad 😊 Może zaczniemy od tego, jak u Ciebie zaczęła się przygoda z matematyką? Dlaczego właśnie ta dziedzina?

Eryk Muchorowski – Cześć! Moja przygoda z matematyką zaczęła się w pierwszej klasie liceum. Mieliśmy obowiązkowe zajęcia dodatkowe, na których rozważaliśmy bardziej złożone problemy. Nie czułem się najpewniej, jednak bardzo mnie to zaciekawiło i zacząłem bardzo się przykładać, aby wynieść z nich jak najwięcej. 

 

IwKA Ciebie co najbardziej interesuje w matematyce?

EM – Najbardziej interesuje mnie to, że tak dobrze opisuje świat. Można dosłownie odnaleźć ją wszędzie w codziennym życiu. Stanowi bardzo silne narzędzie, służące do rozwiązywania problemów z najróżniejszych dziedzin.

 

IwKCzy od początku miałeś konkretne plany odnośnie studiów? Wiedziałeś, na jaką uczelnię chcesz się wybrać?

EM – Do samego końca okresu zgłoszeń nie wiedziałem, co wybrać. Wahałem się między PW a UW, koniec końców stanęło na tej pierwszej ze względu na bardziej praktyczne podejście do wielu dziedzin.

 

IwK: A jak wyglądała Twoja nauka do matury?

EM – Po pewnym czasie okazało się, że wcześniej wspomniane dodatkowe zajęcia, mimo braku spójności z zakresem materiału maturalnego, pomogły mi „zrozumieć” matematykę – dzięki temu samo przygotowanie było już jedyną formalnością, polegającą na przerobieniu kilku arkuszy z poprzednich lat.

 

IwKCo uważasz, że zadecydowało o tym, że udało Ci się uzyskać wysoki wynik?

EM – Zdecydowanie wyżej wspomniane „zrozumienie” matematyki. Podchodząc do egzaminu nie bałem się, że być może czegoś nie pamiętam, bądź nie znam jakiegoś schematu rozwiązania do jakiegoś zadania – byłem pewien, że nabyta umiejętność rozwiązywania nieszablonowych problemów będzie miała swoje odzwierciedlenie podczas matury – i tak właśnie było.

 

IwKJakie błędy najczęściej popełniają osoby, które polegają wyłącznie na zajęciach szkolnych w przygotowaniu do matury?

EM – Prawdopodobnie brak praktyki, która tu jest najważniejsza. Często wpadamy w „pułapkę” polegającą na tym, że przypatrując się zadaniu na tablicy rozwiązanym przez nauczyciela myślimy sobie: „okej, rozumiem co tu się dzieje, wszystko jasne”. Niestety, kiedy stajemy przed podobnym zadaniem sami, nagle okazuje się, że nie mamy nawet pojęcia, jak można by je zacząć. Wszystkiemu winne jest to, że nie spróbowaliśmy potem znaleźć podobnych zadań i rozwiązać ich samodzielnie.

 

IwKCzy uważasz, że matura z matematyka jest trudna na tle pozostałych przedmiotów?

EM – Zdecydowanie matura z matematyki jest bardzo wymagająca, gdyż nauczenie się „gotowych schematów” często nie wystarcza, aby zdobyć oczekiwany wynik. Bardzo istotne jest koncepcyjne zrozumienie problemów i zagadnień obowiązujących na egzaminie.

 

IwK: Czy wiedza zdobyta podczas przygotowań do matury przydaje Ci się podczas studiów, przyszłej pracy zarobkowej?

EM – Na pierwszych semestrach studiów technicznych (a myślę, że spora część osób zdających maturę rozszerzoną z matematyki jest nimi zainteresowana) pojawia się bardzo dużo przedmiotów matematycznych. Później, matematyka staje się niezbędnym narzędziem do rozwiązywania problemów, zarówno na studiach, jak i w przyszłej pracy. 

 

IwKNo dobrze, a co poza nauką? Jakie masz zainteresowania poza matematyką?

EM – Oczywiście zainteresowania związane ze studiami, czyli informatyka. Ale również lubię w wolnym czasie posłuchać muzyki, pooglądać filmy lub pograć w gry planszowe ze znajomymi.

IwK: Co Twoim zdaniem zyskują podopieczni inicjatywy Indeksu w Kieszeni przygotowując się na kursie pod opieką Mentorów? 

EM – Zdecydowanie ogromna oszczędność czasu, który mogą spożytkować na lepsze przygotowanie z matematyki bądź inne egzaminy. Wszystko dzięki temu, że dostają już dostęp do opracowanych materiałów oraz wymagany wstęp teoretyczny. 

IwK: Wiele osób obawia się, że ciężko będzie im nauczyć się do matury z matematyki korzystając z e-learningu. Dlaczego Twoim zdaniem jest to możliwe?

EM – Jest to możliwe, gdyż w głównej mierze zależy to od włożonego wkładu i pracy własnej, zatem od podejścia samych kursantów. Udział w takim kursie zdecydowanie upraszcza cały proces przygotowywań, ale i tak dużą ich część stanowią samodzielne przerobione zadania i przykłady. Forma kursu nie ma zatem wielkiego znaczenia – są osoby, które napiszą maturę świetnie po kursie zdalnym, jak i osoby, które nie osiągną zadowalającego ich wyniku po kursie stacjonarnym.

IwK: Dzięki za wywiad!
5/5 - (na podstawie 18 ocen)
Indeks w Kieszeni
kontakt@indekswkieszeni.pl